رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا - تاشکند
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان آسیا - تاشکند

تصویب لباس زنان وزنه‌بردار مسلمان و اعتراض مرادی به گزارش مالی آسیا/«آیان» خرداد به ایران می‌آید

خبرگزاری فارس: تصویب لباس زنان وزنه‌بردار مسلمان و اعتراض مرادی به گزارش مالی آسیا/«آیان» خرداد به ایران می‌آید

کنگره کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا امروز (شنبه 4 اردیبهشت) با حضور تاماش آیان رئیس فدراسیون بین‌‌المللی برگزار شد که علی مرادی رئیس فدراسیون به گزارش بخش مالی این کنگره اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان پس از پایان کنگره رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در تاشکند ازبکستان افزود: گزارش مالی که در کنگره ارائه شد به نظر من شفاف نبود و به همین دلیل به آن اعتراض کردیم و لازم بود که تا اعضای هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا در این رابطه شفاف سازی کنند.

وی افزود: در زمان دبیر کلی من در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، در این زمینه بسیار شفاف عمل کرده  و تمام بودجه‌هایی که از طریق درآمدزایی داشتیم را به حساب بانک الاهلی قطر منتقل کرده بودیم و اسناد آن را به کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا ارائه کردیم که اعتراض من در این رابطه مورد تایید سایر اعضا کنگره قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاماش آیان رئیس فدراسیون بین‌المللی نیز در این جلسه توضیحاتی را در رابطه با گزارش‌های مالی و همچنین برخی مسابقات که گزینشی المپیک 2016 ریو است را ارائه کرد که من نیز در ادامه صحبت‌های آیان گزارشی در خصوص برگزاری تورنمنت بین‌المللی جام فجر در تهران (9 تا 13 خرداد) ارائه دادم که مورد استقبال کشورهای آسیایی قرار گرفت. همزمان با با برگزاری جام فجر قرار است با همکاری فدراسیون جهانی کلاس‌های آنتی دوپینگ و متدولوژی علم تمرین برگزار خواهد شد و دعوت نامه‌هایی را نیز برای کشورهای مختلف جهان ارسال کردیم و امیدوارم جام فجر که گزینشی المپیک هست را به خوبی و آبرومندانه برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری یادآور شد: تاکنون کشورهای روسیه، آلمان، ایتالیا، لهستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، مالت، عراق، پاکستان و مغولستان برای حضور در جام فجر اعلام آمادگی کرده‌اند و در این مسابقات کشورهایی شرکت می‌کنند که ورزشکاران مطرحی داشته و برای حضور در المپیک نیاز به حضور در مسابقات گزینشی دارند و این مسابقات در دسته‌های 85 ، 94، 105 و به اضافه 105 کیلوگرم شرکت خواهد کرد.

مرادی در خصوص تصویب لباس بانوان مسلمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز گفت: کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا لباسی را برای بانوان مسلمان طراحی کرده بود که این بانوان بتوانند در مسابقات وزنه‌برداری حضور یابند که این لباس امروز در کنگره کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا که تاماش آیان نیز حضور داشت مورد تصویب قرار گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تصویب پوشش بانوان اسلامی آیا شرایط برای حضور بانوان ایرانی در وزنه‌برداری مهیا خواهد شد؟ گفت: در این زمینه با توجه به استقبالی که برخی از بانوان کشورمان داشتند، باید بررسی لازم را به عمل آوریم. مدال‌های زیادی در بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی به ورزشکاران مرد و زن داده می‌شود و امیدوارم با توجه به طراحی لباسهای جدید بانوان ایرانی هم بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند.

مرادی تصریح کرد: در دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم کتابچه مقررات و قوانین فنی رشته وزنه‌برداری که توسط کمیته آموزش فدراسیون تهیه و تدوین شده بود توسط حکمت‌پور، رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان به تاماش آیان داده شد که مورد استقبال فدراسیون بین‌المللی نیز قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص رقابت‌های قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان نیز تاکید کرد: این مسابقات به دلیل آنکه یکی از مراحل گزینشی المپیک 2016 ریو است از حساسیت خاصی برخوردار است. زمانی که من دبیر کل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا بودم در چنین مسابقاتی حدود 40 تا 42 کشور شرکت می‌کردند اما با این حال این مسابقات باوجود گزینشی بودن المپیک با توجه به رقابت تیم‌های آسیایی از حساسیت بالایی برخوردار است و ایران همواره یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا بوده است.

مرادی گفت: در عین حال قصد داریم در این مسابقات ارزیابی فنی انفرادی و تیمی از نفرات ملی‌پوش داشته باشیم چرا که شاکله تیم ملی ایران در المپیک همین ملی پوشان و تعدادی دیگر که در تهران در حال تمرین هستند، خواهند بود و به دنبال آن هستیم که دوباره ورزشکاران کشورمان در سطح بین‌المللی حضور فعال تری داشته باشند. همچنین در این کنگره مقرر شد جام باشگاه‌های آسیا روزهای 26 تا 30 نوامبر سال 2016 در کشور چین برگزار شود.

* رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری خرداد به تهران می‌آید

تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداریی بعد از پایان جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا افزود: برگزاری تورنمنت‌هایی مانند جام فجر برای وزنه‌برداری بسیار خوب است و من اجازه دادم این مسابقات در تهران برگزار شود.

وی در خصوص جلسه کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا نیز اظهار داشت: در این جلسه اعضای هیات رئیسه صحبت کردند و من به سخنان آنان گوش دادم. به تاشکند آمده‌ام تا مسابقات قهرمانی آسیا را از نزدیک ببینم و فعالیت فدراسیون‌ها را ارزیابی کنم که چه کارهایی تاکنون انجام داده اند.

رئیس فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری در پاسخ به این سئوال که آیا بعد از المپیک 2016 ریو شاهد تغییرات قوانین این رشته خواهیم بود؟ گفت: فدراسیون بین المللی از همه کشورها دعوت می‌کند که نظرات خودشان را در رابطه با قوانین وزنه‌برداری و یا پیشنهادات خودشان را در رابطه با تغییر قوانین برای هر چه بهتر شدن این رشته ارایه کنند و در صورتی که این نظرات وجود داشته باشد در ابتدا دستورالعمل مربوطه را می‌نویسیم و 3 ماه بعد یعنی در ماه جون در هیات رئیسه مطرح می‌شود و در صورت موافقیت در صورت جلسه نهایی مورد تصویب قرار می گیرد.

وی در خصوص مبارزه با دوپینگ نیز گفت: همه ورزشکاران این رشته تحت کنترل شدید مبارزه با دوپینگ قرار دارند و این کنترل را تا حدی گسترش خواهیم داد تا این پدیده به صفر برسد. هیچکس حق ندارد دوپینگ کند چرا که ما قدرتمندانه با این پدیده مبارزه خواهیم کرد و سیستمی که ما در فدراسیون بین المللی وزنه‌برداری برای مبارزه با دوپینگ به کار برده‌ایم بسیار قوی است و هر کسی که تاکنون دوپینگ کرده است را پیدا کرده‌ایم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 89
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 89
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 13140538
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7